(Sluiten)

Ik wil hier meer over weten

Vul hieronder je naam, e-mailadres en telefoonnummer in en wij nemen zo snel mogelijk contact met je op.

Ja, ik wil hier meer over weten!

Neem vrijblijvend en gratis contact met mij op.

Veelgestelde vragen

 

Kan ik zelf niet onderhandelen? Waarom heb ik een onderhandelmakelaar nodig?

 

Wanneer je over een flinke dosis ervaring en moed beschikt en de werkwijze en tactieken van de verkopende makelaar kent, kun je uiteraard beslissen zelf de onderhandelingen te voeren.

 

Bij onderhandelen komt echter meer kijken dan het wellicht lijkt. Als koper kun je namelijk al snel slachtoffer worden van de praatjes van de verkopend makelaar. Indien de verkoopmakelaar echter een collega tegenover zich heeft, zal hij de onderhandelingen professioneler voeren, aangezien makelaars in het vak door de praatjes van elkaar heenprikken.

 

Daarnaast ontvang je via ons de waarde bepaald door een NVM-taxateur en schakelen wij een bouwkundig specialist in. Tevens begeleiden wij je naar de notaris en controleren wij het koopcontract.

 

Welke kosten rekenen jullie als ik de aankoop annuleer?

 

Op het moment dat wij je de eerste informatie geven over de verwachte eindprijs van de woning en je besluit de aankoop te annuleren, brengen wij nog niets in rekening.

 

Wanneer wij al wel externe kosten gemaakt hebben voor de taxateur en specialist, brengen wij een bedrag van maximaal € 665 exclusief btw in rekening

 

Mocht je annuleren op het allerlaatste moment, als je al akkoord gegaan bent met de prijs, het product en de oplevertermijn en je hebt daarvoor een andere reden dan door de ontbindende voorwaarden, dan brengen wij het volledige bedrag van de courtage in rekening. Dit komt echter vrijwel nooit voor.

 

Wanneer dien ik te betalen?

 

De betaling geschiedt pas bij de notaris, dit hoeft dus niet vooraf. Wij sturen je de factuur echter wel tijdig, zodat jouw hypotheekadviseur de factuur op kan nemen in jouw hypothecaire lening. Dit is vrijwel altijd mogelijk, waardoor de factuur over twintig of dertig jaar gespreid kan worden.

 

Is de factuur ook fiscaal te verrekenen?

 

Ja, de kosten van de taxatie zijn tevens fiscaal te verrekenen. Het is daarom aanbevelenswaardig deze factuur goed te bewaren.

Kunnen de kosten ook mee gefinancierd worden?

 

Vrijwel altijd is dit mogelijk en voor jou ook gunstig aangezien je de factuur dan over twintig of dertig jaar spreidt.

 

Wat doen jullie met mijn gegevens als ik het formulier invul?

 

De gegevens die wij van je ontvangen komen bij ons en blijven bij ons. Wij brengen de taxateur en bouwkundig specialist wel op de hoogte, zodat zij met jou contact kunnen opnemen.